Cuma, Mayıs 13, 2011

asi


2. ayini dolduran furkan kayramiz hastane yollarina dustu. arabamiz olmadigindan guzel bir plan programla ayarladik randevuyu. iran hastanesiydi yine yolumuz. annen dogumdada orayi kullanmisti. zamanin edebiyat dili olan farscayi kullananlar simdilerde fazlasiyla asimile olmuslar ve artik batiya benzemeyen avrupalilar olmuslar. tabiki geneli degil. ben camisinden bahsetmek istiyorum daha dogrusu mescidinden.
bir islam dini ne kadar farkli uygulamalara veya yasayislara sahip bunu dubaide anladim. tc de cok farklilik olmazdi taki mardinde namaz kilana kadar. bir kere camiye cemaatle kilmaya gitmistim namazi. sonrasindada evde kilmaya karar verdim zaten. ama iranlilar cok daha farklilar. namaz kilarken mesela secde yapacaklari yere tas koyuyorlar. cogu zaman elleri dua eder misali mevlaya acik bizim kiraat yaptigimiz bolumlerde.
tabi bu farkliliklara biz guzellikler gozuyle bakiyoruz. cunku isin ozunde ayni imanin sartlarini paylasiyoruz. sadece teorik yapilirken insanlar belli bolumleri gormusler ve kendilerine benimsemisler.
senden allah razi olsun. halen buyuk bir arizani gormedik. ignede bile agzin kapanmadan 3 dakika aglasanda disari cikar cikmaz yine normal hayata dondun. annen baya bir kizdi igne vuran bayana. allahtan ki dil anlasilmiyor. baya bir saydi sovdu kadina. cikistada bana yuklendi. bi sekilde bulduk yine arayi ama yoruluyor tabi insan.
igne vuruldugun icin muhakkak atesin cikar dediler bende persembe gecesini uyumayarak seni kontrol altinda tutarak gecirdim. huzurlu ve mutlu bir sekilde uyudun. uykusuzluk bana kar kaldi. ama gece 1 gibi iyi agladin yine benim ne yalan soyliyeyim elim ayagim kesildi. neyseki annen bezini acti ve rahat rahat pisledin evimize. ve annenin uzerine. hataneye giderkenki kiyafetin cok guzeldi. hatta hemsire bile tekrar gelisinizde cocuga rahat kiyafetler kullanin dedi. moda kiyafetlerini evde kullanin dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder