Salı, Mayıs 31, 2011

viking furkan kayra


dun yine hastane yollari cikmisti falimizda. ama sukurler olsun rabbimize sadece rotarix denen bir asiyi sormak icin. saolsun doktorumuz vahidi bey biraz daha zamanimiz oldugunu soyledi ve 10 gun sonra bulusmak uzere ciktik yanindan.
iranian hospital i kullaniyoruz. biraz kalabalik ama cocuk bolumu cok rahat. en azindan ucuzluk olarak. ki iran abd ye kafa tutan daha dogrusu onun sozu altina girmeyen bir ulke oldugu icin kiymeti vardir gozumuzde.

tulay teyzen geldi ziyaretine yine cok donuk kaldin. bi bize karsi guluyorsun oda aklina gelirse. dun aksam guldun biraz. hastane donusu banyondan sonra annen seni bana emanet edince bende seni sagdan sola yukardan asagi cevirip durdum. guzel bir 10 dakika gecirdik baba ogul.
ki bugunde mac aksami erken yatmazsan seninle belkide finale cikcaz bu aksam

fotonun bestesini sahada sanirim farkli solediler. hatta orta parmak isareti yapan bi bayanda mac sonu geldi ekranlarimiza. sonra diyelimki biz diger takimlardan farkliyiz. neyimiz farkliysa, yok bir farkimiz biz bize benzeriz diye bir tekerleme misali parmakdaki oje degisir. yoksa mantik hepsinde ayni sen iyi oburu tu kaka.
arkadas banvit denen yerden gelmis adamlar destekliyor takimini. eger bu mactada dostluk olmayacaksa nerde olacak. kimiside saldirir halen gecen mactaki hakemlere.
halen ogrenemedik hakem hatasini kazadir deyip sineye cekmekten baska bir sansin yok. yoksa tum seneler her bransda hakem der cikarsin isin icinden. sen iyisen hakemmi yenecek seni. dogrulugun ve durustlugun cikacagi tek yol vardir oda basari. tipki hocamiz mahmudinin yaptigi gibi. cok ovupte nazar etmeyelim adamlara ama saka bi yana yenilmez armada oldular. sezonun son maci antalya yi saymiyom. isteyen gidip seyreder.
vel hasil guzel ve cekismeli macin sonunda finale nerdeyse yazdircaz adimizi. hemde fulker olarak degil. halis muhlis gs adi ile gidiyoruz suyun karsi kiyisina.
unsal baskan ile eski baskan adnan birlikte izlediler. guzel hos bir jest sonuc olarak takim adnandan yadigar unsal baskana . fakat mac sonu spiker sorulari ve cevaplari bence hic hos olmadi (bende bu islerden ne anlarim ya) orda takim cosmus, kutsal forma bilmem kacyil sonra final sansi elde etmis. sorulan soru futbol olmamaliydi. hadi oldu. cevap vermemeliydi eski ve yeni baskan.
buda bu maca ait benim cok bilmisligim olsun

furkan ve baba sacmalamalari

bizim furkan efendi aklinca begenmiyo bizi. bizde oturduk tatil gunumuzde tehdit iceren bir kayit yaptik. malum artik isi gucu furkan kayra saatine gore ayarliyoruz. 


Pazartesi, Mayıs 30, 2011

dert kupu

almis elini yanaginin altina dertli dertli uyur oglumuz.gs ise acti sezonu koptu geliyo demek isterdik ama yok ole bisi. 2 transfer (hocayi saymiyoz) gundemi kapliyor hala. beklicez ve gorcez bir yigit dustugu yerden nasil kalkiyormus. 


Pazar, Mayıs 29, 2011

kavram karmasasi

baba pijamanın boyle gıyildiğine emin misin?

firtina

nasil oluyor anlamiyorum ama olacak olan bir sekilde oluyor. ne kadar engellemeye calis ne kadar etrafini dolas. hayat acisiyla tatlisiyla donmeye devam ediyor.

yanlisdan donmek

furkan kayra efendinin bu seferki ziyaretcileri elazigli hidir amca ile filipinli jubi teyze. bugun gazetede okudugum bir habere gore filipinlerde bosanmak yasakmis. diger bir ulke bunun iptal edilmesine ugrasiyormus. yani filipin tek ulke olarak kalacak eger diger ulkeden (malta) o yonde karar cikarsa. bu bilgiyi kontrol etcez.
evlilik kurumu tabiki kutsal buna suphemiz yok ama gonul isterdiki kadinla erkegin biraraya gelebilecegi baska yasam bicimleride olsaydi. cunku biliyozki elimizde aygit olsa ve verdigimiz yanlis kararin basina geri donsek baska bir yanlis kararla donerdik tekrar bugunumuze.
hatalar yanlisliklar mutlaka olacak. onemli olan unutup yoluna devam edebilmek dicem ama tam oda degil. bir yanim her seferinde niye unutasin diye durtup durur beni.
bu konuda hidir abimizde iyi ornektir. hayati kontrolsuz donen bir teker misali donup durmakta. ve o bu sekilde mutlu olmayi becermeye calisiyor benim gordugum kadariyla. biz ise sozum ona direksiyon elimizde olarak yuvarlaniyoruz. ama bilmiyozki direksiyon bu hayat denen ortamda sadece birazcik heyecan veriyo bize. yoksa hayat denen kavram kendi basina donuyor sen icinde ne kadar direksiyon sallarsan salla
meraklisina not bide vatikan girdi isin icine.

neremiz dogruki

siyasi cikar cilgin projeden bahseder (biz dubaide yasiyoz haci bana harbi cilgin proje lazim) ama bunu dinleyen vatandas su golu icinde yuzmektedir. olmaz mi olur. ama ne kadar gereklidir ve kimler kazanacaktir. insaat islerini az cok anladik. santiyeda calisan birazcik akli varsa ihya olabiliyor karsiliginda hayati santiyede akip gidiyor. ama bu calisan kazanirken patron nasil bir rakam kazaniyorki ve kazanmiski biz sirket olarak dubaide yaptigimiz 4 projenin hepsinde ortaya cikan zarara katlanabiliyoruz. evet bu proje yapilmasina yapilir. cok kisiyede ekmek kapisi olur ama ulkenin kaynaklari burdami harcanmalidir diye sormak lazim. hos buraya harcanmasa kime gidecek oda ayri konu. 
neyse millete camuir atip durmayalim. bende kurdum ama oglumla beraber laz turkusu soyluyoz. kime ne


Perşembe, Mayıs 26, 2011

israf

halen bazi saklanmasi gereken evraklari dahi kullanilmis kagitlara basarim. zimba teli gitmesin diye ataclarim bazi evraklari son ekde gelsin dosyaya kalkacakken zimbalarim diye. banyoda dus sicakligini yakalamak icin kovaya akitirim suyu. ve klozetin icinde litrelik pet  durur az gitsin sifonu her cekiste.............
sonra gider takimin hesaplama cesidini gore 15-20 milyon yuro yu gider verir bir futbolcuya.
selcuk galatasarayda ile ilgili görsel sonucu sen dun maas dagitmissindir.  insaat yapiminda calisan yaklasik 80 kisiye ortalama 300 dolara ulasmayan para dagitmissindir. alinan her para sana gulumseme olarak donmustur.
acarsin gazeteleri. zevki sefayi gorursun (ben sanki farkliyim)
acarsin bloglari selcuk inan uzerine yazilan methiyeler icini burkar. kutsal formayi 5 yiiligina giyecek olmasi onu tc nin en iyi futbolcusu yapmistir.
bir adam topun pesinde milyonlar kazanir. diger adam 200 dolar kazanir gunesin altinda.
milyonlar kazanana yetmez o milyonlar zamani gelince. (ki sulalesini yillarca yasatir)

cok karisik oldu farkindayim. ama takima gelen bir futbolcu icin bu kadar yaygara koparilmasi. ve mr ismail gelecek ay zam olacakmi diye soran isciler arasinda kalan bir hayatim var.
bakalim selcuk zam yapabilecek mi o iscilere?bu arada gecen cumlelerden birinde henuz unal baskanin paralarini harcamaya baslamadigimiz yaziyordu. olmadi unal baskan yapar bir guzellik.
ey para sen nelere kadirsin. beni bile mr yapti


Çarşamba, Mayıs 25, 2011

bahtsizlar

bahtsiz bi adam olduguma ornek su yandaki tablo. gs nin 10-11 senesi sonuc tablosu. hos bazi blogcularin dedigi gibi. bu sonuc gs formasini sahaya koysak alinacak sonuc. icinde bide futbolcular olsa gerisini sen dusun diyorlar. (ben dusunmek istemiyom)
ismail olarak ben takimimizin pik(uefa)yaptigi seneyide dip (bu sene) yaptigi seneyide gordum. bundan sonra muhtemel sampiyonlar ligi finali veya kume dusme benim rekorlarim olur. benim yandigim furkan kayra. dogdugu sene olmayan lanet kalmadi nerdeyse gs nin durumunu bosver japonyayi etkileyen deprem ve sonrasinda olusan tsunami ulkeyi yerle bir etti. fakat onlar japon. zamanindada 2 sehirlerine atom bombasi dusmuslugu var. ki serefsiz amerikalilar o bombalara lucky strike diyolar. itogluitler. o yikici vuruslardan sonra bile ayaga kalkan cekik gozlu dostllarimiz yine dogrulmasini bileceklerdir cunku takip edebildigimiz kadariyla halen gecmislerine sahip cikmaktalar.
iste furkan kayra efendi eger aklina uyarda giyersen kutsal formayi bilesinki dogdugun sene takimin bu haldeydi. benzetmek evet cok yanlis ama atom bombasi yemis gibiydik. bakalim yeni seneler ne getirir.

Salı, Mayıs 24, 2011

Av Mevsimi - Cem Yılmaz - Hayde Türkü - Orjinal Video

uzun zamandir dilimde zaten bu turku. seyrederken baya begendigim bir filmdi. herseyi yerli yerine koymuslar demistim. cok anlamayiz sinemadan ama guzel ise guzel demek disinda.
sonrasinda sarki vurulan tatlises tarafindan terapide kullanildigi soylendi, daha sonrasindada fatih urek repertuarina girdi. ve sihrini kaybetti diyecektik ama rahmetli kazim koyuncunun cd sini alan biri olarak ben bu turkuyu (sarki) sanirim onlardan daha cok sahiplenmeliyim dedim ve dilime pelesenk etmeye karar verdim.
eskiya dunyaya hukumdar olmazi bosuna dememisler. ama bilmiyorlarki eskiya sadece dagda gezen degildir. kulturumuzu eglence malzemesi yapan magazin sarkicilarida bu dunyaya sahip olamiyacaklar.
dogruluk her zaman kazanir. sen sarkilarla aramizdan gecmeye devam et

Pazartesi, Mayıs 23, 2011

kitap

ve bir kitabi daha devirdik. bu seferki biraz uzun surdu hem kitabin hacmi hem tc ye gelis gidis ve yerlesme telaslari icice girince 1 aydan fazla surdu son sayfayi gormek. suc ve ceza ile baslayan okuma seruvenimiz baya bir yavaslasada devam ediyor. kitap okuma zevki biraktigimiz kisi sayisida elin parmaklarina nerdeyse yaklasacak. son izne gittigimde artik su kitaplarin bir envanterini cikarayim dedigimde 350 rakamini gorduk. tabiki yetmez ama bende bilim adami degilim ya. buldummu okuyorum.
bu sefer ki kitabimizi gazetelerden ve netteki gezmelerimiz sayesinde bulduk. kinyas ve kayra  sana icerigini anlatacak degilim yorumlara ulas oku.
fakat lutfen sole kitap bole kitap ve basucu kitabi olmasi gerek diyenlere bakma. bir yazar ve onun anlattiklari. sanada okumak kaliyor yoksa ne elestirmesiniz nede editor. begenmeninde bir siniri var degil mi?
adam gibi oku sonra kapat, yok bilmem kacinci defa okuyanlar bile olmus. bunu zaten hic anlamam dicem ama muhakkak anlasilir bir yani vardir. tamkinli davranip okudugum daha iyi ve kotu kitaplarda olmustu deyip orta seviyelere koyalim hakan gundayimizin eserini

hamama giren terler

acamadik dun tv yi. malum takim sampiyon olmustu ve her haberin icinde mutlaka karsilasacaktik. ve o takimin taraftari rte de cikacakti heryere. ulke genel secimlere gidiyor. vatandaslik gorevi olan oy vermeyi aklinin ucuna bile getirmeyen ben oy dilenen secim sonrasi zamanin agalarini gorunce cinlerim tepeme cikiyor.
arkadas secim zamani dolasmadiklari il birakmazlar sonrasinda avrupa senin amerika benim dolanip dururlar. tabi muhtemelen yaptiklari is bunu gerektiriyor ama benimde sallamam lazim. inancima yakin hissettigim akp. sadece dusuncesine (kesinlikle uygulamalarina degil) bdp ve baskanina saygi duydugum chp. al birinden vur otekisine. dusunsene chp ye oy versem deniz baykalla ayni seyi yapmis olcam. akp ye versem rte ile ayni kararda olcam. bdp ye versem muhtemelen apo ile ayni kefeye koncam. sen gelde bunlardan birini sec. bende yillar once kararimi verdim. bu iste kotunun iyisi olmaz. bana getirin fakir ve evsiz barksiz bir siyasetci. yekten vereyim oyumu ama amerika teskeresine evet demeye calisan rte ile deniz baykali silemeyen kilicdarogluyla veya aponun agzindan cikacak kelimelere bakan veya terorun bi sekilde devam etmesini saglayan bdp ile test etmeyin beni.
kime mi oy veririm. benim yetistirdigim ama benim yapmadiklarimi yapan bir furkan kayra bence baya is yapar. gormuyormusunuz simdiden halkinin derdiyle ter icinde kaliyor.

Pazar, Mayıs 22, 2011

gunahlarin takimi

baska birsey yazmaya gerek var mi? sampiyon oldular bu sene. nete girmekte tv seyretmekte haram bize. sende dun butun gece uyudun. sabah ise gec kalktim. dislerim agriyo. dizlerim agriyo. dahada onemlisi yuregim agriyor.

Cumartesi, Mayıs 21, 2011

kucuk mevlana

kucuk mevlanadan ziyade semazen demek lazimdi ama agzimizdan oyle cikti bir kere. furkan kayramizin apaci saclarini goruntulemek icin cekmistim bu kaydi. kismet saclardan cok allahtan alip topraga veren anlamina gelen semazen durusuna imis. simdi yazarken aklima geldi (hazretisi varmi bilmiyorum) mevlana acaba bu sekli topraktan yaratilan fiziki varligimiz ve allahtan aldigimiz ruhumuz seklinde yerden ve nurdan yapilan seklinde yorumlamak istemis olabilirmi? anlatabildimmi. bence hayir. zaten neyi becerdimki hayatimda. boyle hep yarim kalmis bir hayatim var. hala unutmam seneler once rabbime dua etmisligim var. su olursa boyle yaparim diye. yuce rabbim cumlenin su kismini gerceklestirdide ben yine boyle kismini yapamadim. aynen bu sekil. eksikliklerin hayatini yasiyorduk taki sen gelene kadar. sen geldin ve tam ettin eksik kismimizi. 
hadi bu yazida eksik kalsin. yeterki sevgimiz ve saygimiz eksik kalmasin. kardes blogdada diger apaci videon var


nah

bizim 16 dakika uzatmayla gelen 16. sampiyonlugumuz var. fenere karsiydi. anelkali apiahli rustu ve bilmem neli (tuncay) takim denizlide galibiyet golunu bulamamisti. bizim stad ise yerle bir olmus dualar icinde bekliyordu. videosunu bulup koyalim
iste burda anlatilanlari ben kadikoyde birebir fenerlilerin arasinda yasadim. canli sahidiyim yani. ki mactan once mahalleye asilan fener bayraginida bu ihtimali hatirlatarak indirtmisligimiz var. gecen sene bursa karsisinda muhtesem sampiyonluk kacirisi odulunu alan fenerin baskanida 1 hafta oncesinden astigi bayragini indirmek zorunda kalmisti. simdi gecen sene feneri sampiyonluktan eden ts bu sefer fenerin puan kaybetmesi icin pusuya yatmis beklemekte. yalan yok sonuna kadar destekcisiyim. ve sende bunu bugun olumsuzlesen bu kareyle belli ettin. sampiyon fener lafina bu klasikler arasina girecek pozu verdin.
bizim takimi soracak olursan umit ve arzularimiz basladi. herkes yapilan transfer ve teknik direktor seciminin iyi yonlerini bulmaya calisiyor. kimide ben solemistim diyebilmek icin negatif goruyor herseyi. bakalim baskan belli eder yakinda takimi. bizimde 5 kupaya kosacagimiz seneler gelir ki eger bizde 5 gelirse kalmaz orda 6. kupa engelsizlerden koparda gelir.

Cuma, Mayıs 20, 2011

sehzade ve imparator

furkan kayra anne tarafinda dogdugu icin sehzade unvanini yakistirdim. cunku ne kadar soyismi gunduz olmasada gunduzlerin ilk erkek torunuydu. simdi bugun itibariylede imparator 3. kez gs mizin basina gecti. yeni hoca ve yeni baskan ile en azindan yakin gecmisimizi unutup uzak denilebilecek gecmise bakmak istiyoruz umut ediyoruz. benim sehzade imparator benzetmem ve ilgilendirmem ust seviye olarak surda geciyorki ben boyle bir tesadufler zinciri kuramam.  neyse belkide gercek olur ve sen ayni zamanda fatih terimin sehzadesi olursun. sunu bilki bunu becerebilmen icin senin insan ustu calisman gerekir. yoksa bendeki dunyaya bosvermislikle olup olacagin sadece bos gezenin bos kalfasi olmaktir. (apaci saclarina baska bir yazida deginecegiz insallah)

aile saadeti

bir tatil gununun guzelligini anlatan bir video. tabi her yasa gore bu guzellik degisecektir. bir tatil gunu yasin gelince gidilecek macta bundan daha zevksiz olmayacaktir. ama henuz altinda bez ile emeklemeye calisirken cekilecek en iyi goruntulerden biri. butun gunumuz nerdeyse senle gecti zaten. erken kalktik baba ekmek almaya gidince sende annen (bu durumlarda ona sarikiz diyoruz) ile emistiniz. senin uyumanla bizim 10 numara kahvaltimiz basladi. 51 derece sicakta gidilen cuma namazi bize imanin ne demek oldugunu ogretti yine. inancin ugruna cekilen eziyet demiyelimde. yasanan zorluklari tekrar hatirlatti bize. inanmayan birisinin kendini boyle hissetmesi herhalde baya zordur. ayni zorluklari yasayan insanlarla bir amac ugruna bir araya geldik. ortak paydamiz olan allah sevgisi bulusturdu bizi camilerde. 
oturup inanc ve inancsizlik adina makale yazacak degilim ama sunu bilmeni isterimki ben inancimla mutluyum. ama hicbir zaman anlayamadim. inancim mi beni olusturdu? benmı  inancini yasayan biri oldum.?
hos yasamak dedigimizde ramazanda oruc gunde 4 vakit zamaninda kilinan namaz. (sabah namazlari hep kaza hep kaza) bide kazandiklarimizdan mumkunce kurtulmaya calismak. yoksa ahirete ve meleklere inanmak zaten kolay geriye kalan hac vazifesinide oyle boyle yapabilirsek imanin sartlari bitmis oluyor.

Perşembe, Mayıs 19, 2011

aptallik cizgisi

butun cok konusan adamlar mi beni bulur yoksa benmi onlari.butun kalabaliklar mi beni ceker benmi yalniz kalamam
gibi felsefi bircok kelimeyle baslayabilirdik bu yaziya. fakat bu tur seyleri gereksiz hayat teferruatlari olarak algilayan baban. dunku berksaha macinda 2 burnunu birden baya bi kanatti. ilgili yasa geldigin zaman ogrenecegin uzere baris beye bodoslama carptik. simdi simdi aklima geliyor acaba bilerek carpmami mi sagladi diye ama herseye ilimli yaklasan tarafim bok yeme bir onceki pasi verebilseydin takimin 1 gol daha atacakti ve sen gol sevinciyle donecektin kalene.
fakat olmadi.
onemli olani yine becerdim yalniz basimiza gelen musibetten ders alarak cikabilmek ve daha onemlisi cekilen sikinti ve dert boyunca sukrune devam edebilmek. kufur kavga serzenis veya kabullenmeme hic bir zaman yok bizim (benim) hamurumda. sende nasil olur bilemem ama su resimdeki boynu bukuklugun bana verdigi mutluluk gercekten cok seye deger.

kardes blog

annen rahata erdi anlasilan sonunda oda blog kurmaya karar verdi. ben burdan tekbasima beraber obur blogta saldirip durcaz sana. su aralar belli bir yasa gelene kadar kusura bakmazsan bizim oyuncagimizsin. su an bile sana gore ve sana uygun olarak yasiyoruz. fakat bu gunleri ilerde mumla arayacagima eminim. keske hic buyumesen.
asini oldugun geceyi hatirliyorum. bir 10 dakkaligina aglama krizine girmistin. o an anladimki hayatta sahip oldugum hicbirsey yok senden baska.ne dua ettim ne uzuldum haline. oylece kalakaldim karsinda. babam aklima geldi. (bu siralar hic aklimdan cikmiyor) acaba boyle bir durumda o ne yapardi diyesim geliyor ama tam olarak oda degil. baba oldugunu hissediyor insan bu tur durumlarda. sorumluluk altinda hareketsiz kaliyor. tipki dun marketten gelirken arabada aglaman gibi. annen ne yaptiysa susturamadi seni. dedim sira bende cekilin kenara.
anneannenin ogrettigi iki uc sallama sonrasi babakucagi sana sanirim baya bi rahat geldi. resim cok eskilerden (en fazla 60 gunluk cunku sen 68. gunundesin)
ben tutmayi beceremesemde sen boru misali yatmaya devam .............

Pazartesi, Mayıs 16, 2011

17 Mayıs UEFA Belgeseli Fragman

bunun ustune baska ne soylenirki.senin takimini simdiden bilemem evlat. ama benim takim bu iste. re re re ra ra ra gasray gasray cimbombom.
herkesin hatirasi anisi var 17 mayisla alakali. herkes bi ucundan tutup anlatiyo. hayatimizin cogu inceden gordugumuz bir detaydan cikan sonuclara gore sekilleniyor. yok fatih oyleydi hasan boyleydi karal hakan sukurdu cengaver bulent korkmaz.
bu adamlar kupayi alinca bastaci arkadan laf edince tu kaka oldular. halbuki koy muhasebecinin yerine futbolcuyu. ikiside bir is yapmaya calisiyor. ikiside hayatini burdan kazaniyor ve ikiside gerektigi yerde hata yapiyor.
yani isini yapan adamlara gereginden fazla deger bicince o adami bir daha gormen zor hava semanda. bir sokak copcusunun yerdeki copu cop kutusuna atmasi ve hakan sukurun kaleye topu sokmasi. allasen hangisi daha zor olabilirki. yetenek ve kabiliyeti yatkin olur ayri bir onemi vardir calistigi konuda. fakat alti ustu bir kupanin pesinden bireylere unvanlar vermek pekde dogru gelmiyor bana
i love you hagi o ayridir. kutsal formanin yakistigi sayili adamdandir.

seksi furkan

furkanimiz daha bir etli kemikli olmaya basladi. kisaca gitikce buyuyor ve gozlemleniyorda diyebiliriz ama o zaman bize yazcak cok konu kalmaz. butun gun sirkette bos bos oturan biri olarak satrancda yenilmekdende biktigimiz icin blog doldurmaya devam ediyoruz. allahtan malzamede surekli cikiyor. bu goruntuleri elimde tutuyorum ilerde birgun karsi cephelere dusersek star tvde sok video anonsu altinda yayinlatirim

moda arayisi

ben saclarimi 3 kez uzatmistim simdi 4. kere uzatmaya basladim. niyetim oglumla beraber sole saclari ruzgara karsi savurmak. ama furkan kayra bizden daha ilerde cikti ve daha tv seyretmeye baslamadan apaci sacini yapti. cogunlugun tepki gosterecegini sanmistim ilk sacimi uzatirken ama ne yalan soyliyim nerdeyse hic olumsuz tepki almadim. tabi bende sacimi uzatirken elimden geldigince saygidan esirgeme yapmadim baskalarina karsi. tabi bunu ben olcebilirim benim kistaslarima gore yoksa kimine kenara cektigim tuz bile dokunmus olabilir. unutmak istemedikten sonra sirtimizda tasiyacagimiz dert tasasi bitmez bu dunyanin. 
bak fener son haftaya 6 cakarak girmis. ts de kovalamaya devam ediyor. bir umit bekliyoz yine bir son mac klasiginin olmasini. neden cunku gs gozuyle bakiyoruz hayata. yoksa bana ne kimin sampiyon oldugunda. afedersin kicimizi kapatacak bez kalmamis gidip baskasinin dotuyle alay ediyoruz.dun heyheyleri uzerindeydi annenin dicem ama benim gibi her yanlista kendi hatasini arayan adam soyleyemiyo bu cumleyi. yine ben yapmisimdir biseler deyip cekiliyom kenara. hele bi kadinla tartisma hatasina dusen ben hangi cezaya captirilsam yeridir diyip susyorum. icime isliyor kanima dokunuyor ama susmak icin susuyorum. yoksa avrat kisminin cenesinin durdugu nerde gorulmus.

Pazar, Mayıs 15, 2011

baba ogul kucak kucaga

baska soze gerek varmi su kaydi seyrettikten sonra. allahim sukurler olsun sana oglumla ve hanimimla bugunleri gordum. tamam yakisikli degilim. tamam aravba kullanamiyorum. tamam hayatta basarili degilim. ama oglum var benim. gerisi kime ne haydar haydar. yillar sonrada acaba bu sevgiyi ve yakinligi yasayabilecekmiyiz. 
yoksa belirli sart ve durumlar altindami sevip sayacagiz birbirimizi. iki yabanci dostmu bir elin parmaklarimi olacagiz. hayati dusundukce hep olumsuzlar geliyor gozumun onune ama sarildikca hep guzel seyleri goruyorum. baba olmak mi ogul olmak mi simdi bunu anlamanin zamani

furkan kayranin dudak bukusturulusu

sevgili furkan kayramiz annesinin mi benim mi oyuncagim karar veremedik. bir cumartesi ogleden sonrasi oturdugumuz kahvalti sofrasinda anne numaradan furkana kizarak onu uzmeye calisti. anneden boyle bir davranis beklemeyen furkan kayra efendide basti ufaktan yaygarayi. aldigimiz keyfi hergecen gun artirmaya devam ediyor.
binlerce defa sukurler olsun rabbime.

Cumartesi, Mayıs 14, 2011

galatasaray bu sene aci saray

mayislar bizim diye blog bile yapilmis zamaninda. ama sene itibariyle mayisi bosverin eylulde baslamisti kupalardan elenislerimiz. ve bir senede 3 hoca degistirmek gibi bir rekorumuzda oldu. o mayiski alinabilcek en buyuk kupalardan birini bile golgede birakmis o an diye karelenmis su fotografa bile evsahipligi yapmistir. ki on
un cdsinide alip beraber izlemek boynumuzun borcu olsun.
ve sezonun bitimine 2 hafta kala baskan degisimi oldu ve yandaki amca eger basarilarina devam ederse (zengin olduguna gore onceden basarilari var) furkan kayramizi gs li yapan baskan olacak. takim bile bilmem kac hafta sonra 2 galibiyet ususte aldi.
aslinda gs de gundem yogun bjk ile basketbol playofta karsilasiyoruz. seni asi sonrasi kontrol edecegim aksam tekrarini verdiler. baya zevkli gecen mac sonunda seriyi 2-0 a getirdik. hedef finalde sutculeri dize getirebilmek. allah yardimcilari olsun.
bayan basketbol takimi ise gecen sene tartismali doping olayi sonrasi fb den ayrilan tarussi ile anlasmis. paranin rengi sanirim buyuk etken olmustur bu konuda. nerden baksan gereksiz bir transfer bence. karsi takimin elemanini niye alirsin birader. hersey sampiyonluk icinmi. eger oyleyse elin ayvirsini alan bjk nerde simdi.
neyse gelelim baskana. listesinde abdurrahim albayrak vardi. gecen secimdede abdurrahim baba listedeymis hatta kravat filan da yollanmis tum yonetim kurulunun giyecegi ama sonra olmamis. simdi yine sahalara girecek buyuk baba. ole sevdigime filan bakmayin. halk adamidir kendisi luks hayatin icinde sevgimiz ona.

Cuma, Mayıs 13, 2011

yalaka basin

ondan sonra gelde kufur etme. niye ifrat veya tefrit (bu kelimeleride cok severim kullaninca sanki entel oluyom)
simdi su basliga bakarak bu adamlarin bir atilim bir yukselis icinde oldugu sanilacak. ama yaptiklari tek sey basarili bir sekilde turkiye ligi sampiyonluguna ilerliyorlar. afedersin ama kici kirik turkiye ligini  sampiyonlugunu her sene sirayla bir takim elde ediyor. yoksa fener hala ayni fener. bu sene sira onlara gelmis olabilir. bekleyip gorcez. ama ben bize her yer trabzon diyen bir seyirciyim.

asi


2. ayini dolduran furkan kayramiz hastane yollarina dustu. arabamiz olmadigindan guzel bir plan programla ayarladik randevuyu. iran hastanesiydi yine yolumuz. annen dogumdada orayi kullanmisti. zamanin edebiyat dili olan farscayi kullananlar simdilerde fazlasiyla asimile olmuslar ve artik batiya benzemeyen avrupalilar olmuslar. tabiki geneli degil. ben camisinden bahsetmek istiyorum daha dogrusu mescidinden.
bir islam dini ne kadar farkli uygulamalara veya yasayislara sahip bunu dubaide anladim. tc de cok farklilik olmazdi taki mardinde namaz kilana kadar. bir kere camiye cemaatle kilmaya gitmistim namazi. sonrasindada evde kilmaya karar verdim zaten. ama iranlilar cok daha farklilar. namaz kilarken mesela secde yapacaklari yere tas koyuyorlar. cogu zaman elleri dua eder misali mevlaya acik bizim kiraat yaptigimiz bolumlerde.
tabi bu farkliliklara biz guzellikler gozuyle bakiyoruz. cunku isin ozunde ayni imanin sartlarini paylasiyoruz. sadece teorik yapilirken insanlar belli bolumleri gormusler ve kendilerine benimsemisler.
senden allah razi olsun. halen buyuk bir arizani gormedik. ignede bile agzin kapanmadan 3 dakika aglasanda disari cikar cikmaz yine normal hayata dondun. annen baya bir kizdi igne vuran bayana. allahtan ki dil anlasilmiyor. baya bir saydi sovdu kadina. cikistada bana yuklendi. bi sekilde bulduk yine arayi ama yoruluyor tabi insan.
igne vuruldugun icin muhakkak atesin cikar dediler bende persembe gecesini uyumayarak seni kontrol altinda tutarak gecirdim. huzurlu ve mutlu bir sekilde uyudun. uykusuzluk bana kar kaldi. ama gece 1 gibi iyi agladin yine benim ne yalan soyliyeyim elim ayagim kesildi. neyseki annen bezini acti ve rahat rahat pisledin evimize. ve annenin uzerine. hataneye giderkenki kiyafetin cok guzeldi. hatta hemsire bile tekrar gelisinizde cocuga rahat kiyafetler kullanin dedi. moda kiyafetlerini evde kullanin dedi.

allaha (cc) guvenmek

Kayit yine dogdugun gune ait. Cok duzgun olmasada sana ait ilk teknik ve fiziksel bilgileri vermeye calistik. Ama ilk kamera karsisina gecenlerdeki  gibi sende bir heyecan vardi bende ise ilk cocugunu eline alan babanin gururu. Annen ise mutlu bir yorgunluk icindeydi. Digerleri yalan yanlis olsa bile annen hakkinda soyledigim goruntuden de  anlasilacagi uzere gercek
Yani 09.03.11 sabah 08 10 dan sonraki bir saat. senin dogumun bize (ki dogumun sonrasi japonya deprem ve tsunami ile baya ugrasti)  acayiplikler yasatmisti. Hangisinden baslasam bilinmez. En ilginclerinden biri bugun sonuclandi nihayet. Kisaca anlatmak gerekirse doguma gelecegim hafta icersinde bir iscimiz elini kirdi. Kendi sigortasi vardi ama isler karisti ve bu adamin bi sekilde sigortanin odemiyecegi bir yere gitmesi gerekti. fakat gerek duyulan para nerden bulunacakti. zaten iyi bisi icin aranirmi muhasebeci. yine beni buldular kapanan kapilarin ardinda. bende biliyorlar bir hayir diyememe hastaligi var yabanciya karsi. allaha guvendik demiyelimde. allaha sigindik yine ve verdik karti. ve acil hastamiz (Orasida komik sirketin sihhiyecisi gelip acil gitmesi lazim diyordu olaydan 5 gun sonra.)  benim ucaga binmeye yani tc ye gelmeye karar verdigim gun girdi ameliyata.  
Kapitalizmin en guzel orneklerini veren sirket yonetimimiz birakin para vermeyi arac bile ayarlamadigi icin otobus kartlarimda kredi kartimda hastanede ameliyat olan adamin cebindeydi. Sabah 8 de baslayan karta ulasma cabalarim ancak ben artik yeter gider biletimi nakit alirim demeye geldikten sonar sonuclandi 20 30 da ucacak ucak icin 16 da ancak alabildim biletimi. Ettigim kufurlerde cabasi.
Ve bugun o hastamizin tum parasini sigortadan almak nasip oldu. Ve ilginctir her islemimizde mutlaka birseyler keserlerdi. Bu sefer 2000 dolara yakin parayi tak diye odediler. Bizede sasirmak kaldi.
Belki baska bir gunde terminalde nasil kaldigimi ve doguma nasil yetisemedigimi anlatirim

Salı, Mayıs 10, 2011

yorum(suz)

belkide sadece ayni cagda yasadigimiz icin sevdim onlari. aslinda hic yolumuz kesismeyecekti ama ne oldu bilinmez tanistik onlarla. kasetleriyle baslayan beraberlik konserlerle devam etti. ama hep ve herseyde oldugu gibi uzaktan. zamanin behrinde agzimdan cikan bir soz vardir. birinci adam olmam ama birincinin arkasindan gelen ilk birinci olurum. ne zaman ne icin soledim bilinmez ve tarih beni incelemeye henuz baslamadi.
yorumdada askimiz boyle gelisti. onlar solediler ben dinledim. ben dinledim etrafim gordu. etrafim gordu onlar costu ben onlari dinledim. dongu boyle genisleyecek derken amcalri kardesleri yine iceri almislar verilen habere gore.
kimsenin sucunu almayim. cunku  .bne basin bunuda yazin misali basinda cikan herseye guvenmemeye baslayali cok oldu. her medya grubu kendi kafasina gore yazip ciziyo. yandik bittik diyenden cenneti dunyada yasamaya basladik diyenne kadar ne ararsan mevcut.
dunde buna benzer bir haber vardi okmeydanindaki bircok dernege baskin yapilmis. polis teskilati ulkenin en iyi calisan kurumu olma yolunda. onune geleni aliyorlar iceri. (hakli haksiz tartismasina hic girmiyorum cunku unutulmasin sana yanmis olan baskasina pismis olabilir. ve su an tokmagi calana gore davuldan ses duycaz)
benim anlamadigim bu baskinlarin en azindan siyasi olanlarinin rte tarafindan yapildigi soyleniyor. yani zamaninda bir siir soyledigi icin mahpus yatan adam.e bu adamda anlamamissa ottan boktan hapse girmenin sacmalik oldugunu baska kim anlar ki. benim sahsi kanaatim o yaptirmiyordur ama arena acilisinda ve sonrasindada goruldugu uzere kraldan cok kralcilardan korkacaksin. ben derimki bu ulkeyi en cok sevdigini soyleyen adamin sevgisi leylanin mecnuna olan sevgisi degil olsa olsa amerikanin gelismemis ulkelere demokrasi getirme sevdasina benzer. cunku bir bas iken yikilmayan, ele gecirilemeyen yerler demokrasi ile kucultulur ve sonra iyice havanda dovulur. istenen kivama gelince .................bunu lanetleyen yoruma eziyet cektirenlere lanet olsun..............



galibiyet

en son galibiyeti ne zaman aldik unuttuk. dunde mac olunca oturup seyrederiz dedik ama nerde bende o sans. isimiz gucumuz yokmus gibi dustuk karfur yollarina. tabi oncesi annenle yasadigimiz standartlasmis alisveris tartismamizi yaptik. sonuc oraya geldi ama sebep neydi bugun dusun hatirlayabilirsen.
kadin erkek catismalrinin nerden kaynaklandigini insan cok iyi anlayamiyor ama farkli oldugumuzu cok rahat gorebiliyorsun. senin isinde kotu. erkek oldugun icin bizden yana olman lazim ama annene buyuk bir sevgiyle baglancaksin. bak gordunmu hayatini iki dakkada cozdum.
neyse maca gelelim dimi. ama gelemicezki cunku seyredemedim maci. son 20 dakkada eve geldim 5 dakka baktim son 15 te annen basladi her 20 saniyede bir macin bitmesine kac dakka kaldi diye sormaya. la havleyi cekip dustuk seni yikama yollarina. artik soguk sicak ne varsa banyonu yaptin. sen rezilligini cektin tabi ben maci seyretmiyim diye hafif soguk suya girdin. hos bende daha dayanikli olabilecegini dusundugum icin izin veriyorum.
hos vermesek ne olacak. annenden daha buyuk bir dusunur veya bilgin varmi bu dunyada

Pazartesi, Mayıs 09, 2011

ortaya karisik

yine geldik futbola. ligin son uc haftasina girerken bizim takim halen - averajda. taraftar engelsiz aslanlar tekerlekli basketbol takiminin avrupa sampiyonluguyla yetiniyorlar bu senede. zaten onlarin her sene kupa getirmesi vakayi adiyeden oldu. bizde kendilerini tebrik ediyoruz. saolsunlar varolsunlar.
gecen haftalarda yazmadigim konular oldu. basta fotograftaki pankart. bu kadar sade ve bu kadar net aciklayan varmidir fb yi. her zaman sevgim olmustur trabzona. gun gectikce dahada artiriyorlar. futbolun yalniz futbol olmadigi bir zamanda guzel bir pankartla neselendirdiler yuregimizi.
arkasindan blog dunyasinda yazilan yazilar da fb nin aslinda hicbir zaman ve hicbiryerde sevilmediginin net kanitidir. buda buyuk bir cogunlukla beni ayni kefeye koyar. aslinda her ne kadar cogunluga uymak istemesemde olaylari kendimize yontarken kullanabilecegimiz guzel bir argumandir aklin yolu bir cumlesi.
bu aksam biz kasimpasa ile arenada oynucaz formalarimizi cikarttik furkan kayra ile birlikte. insallah galibiyet gelir dicem ama mactan cok yapilacak protesto ve pankartlarda olcak gozumuz. yoksa bu senenin kadrosu ciplak gozle seyredilecek gibi degil

Pazar, Mayıs 08, 2011

babaanne

ne yani senin annen varda benimki yok mu ? iste buda benim annem ve benim en sevdigim fotografim. sene 1999 erciyes isletmeden mezun oldugum gun. saolsun annem ve hakan abimde cikip gelmislerdi. benim annem canim annem modunda cekindigimiz bir fotograf ki anlami buyuktur. annemin 5 yil once diktigi fidanin meyve verdigi gundur o gun. gereksiz duygu somurusune gerek yok. o zamanlar belki kadir kiymet bilememis onu cok uzmustuk. hele bir walkman sevdasina tartisdigimizida bilirim. anne beni su numaradan ara deyip annemin telefonu kapattigi zaman beni unuttugunuda.
annemle ilk yuksek sesli konusmamizi 17 agustos 1999 da yaptigimizi hatirlarim ama sebebi aklima gelmez. o tartismayida aksaminda golcuk depremi oldugu icin hatirlar dururum.
simdi ben desem ki annem benden daha iyi bir cocuga sahip olmaliydi oda derki sende daha iyi bir anneye sahip olabilirdin. yani bu isin incelmesi kirilmasi alttan almasi olmaz. o benim annem bende onun ogluyum.
ayrica geriye donup baktigimda o benim sadece annem olmaklada kalmadi. koruyucu melegimdi. hele simdi senin bize yasattiklariniimkanlarin kit oldugu zamanlarda onlara yaptigimi dusundukce..............
annem cennet bosuna senin ve senin gibi annelerin ayaklari altinda degil. ben o cennete bir sekilde gireceksem senin ayaklarinin altini opmeden zaten girmemeliyim

Cumartesi, Mayıs 07, 2011

anne

mayisin ikinci pazari  annelerimize ayirmisiz. buda senin ve annenin ilk gununuzden bir kare. dogdugun gun cekilmis olan anneye tutunus ismini verdigim kayit. ben o gun doguma 2,5 saat gecikmeyle geldim. ole oldu bole oldu gec kaldik. senin ilk anlarinda annen vardi yaninda. unutmadan sunu da soyliyelim hep yaptigi gibi sucu baskasina atsada seni ilk dusurende annendir. buda kayitlara girsin.
9 aylik hamilelik suresince anneni pek uzdugunu dusunmuyorum. o gorev benim cunku. simdide cok aglayinca annen birazcik bagiriyor sana ama gercek bir bagirma degil. sadece senin iyiligini isteyen bir ciglik atiyor. onun disinda araniz guzel. evde butun gun berabersiniz. ben ancak aksamlari ve tatillerde gorebiliyorum seni.
dunde bunlardan biriydi. misafirlerimiz gelecek diye is yapip yorulan annen sizinca seni teselli etmek bana dustu. elime cingiragi alarak uyuttum seni (senden once ben 10 defa uyumusumdur. her seferinde aglayarak beni tekrar uyandirdin) sonrada karsina gecip seyrettim. yaklasik 1 saat sen uyudun ben baktim sana. ve hayatimin en guzel filmi veya goruntusu olduguna karar verdim.

Cuma, Mayıs 06, 2011

babam ve oglum

herkesi aglamaya sevkeden bir filmdi babam ve oglum bende seyredenlerdenim. bende huzunlenenlerdenim. karsina cocugun geciyo senin 40 yil yasadigin seklin tersine bir hareket yapiyor. ve sen yine affetmek durumundasin. yine sarmalamak durumundasin.

zor isler ince duygular. bakalim senle ben ne yapacagiz. ben fazla gelmem sanirim senin ustune. standar bir insan ahlakini aldiktan sonra pekde karismam etine sutune, cunku herkesin kendine sectigi bir hayat var. onemli olan baskasina zarar verip vermedigin. gerisi bos bu dunyanin.

Perşembe, Mayıs 05, 2011

furkan kayranin halleri






ortada kalmak

kayitta konusan benim babam. ben ise dinleyenin babasiyim. konusanin ogluyum dinleyen benim oglum. turkude dedigi gibi (anlam biraz degisecek) evvelim orda ahirim orda. furkan efendi dogumunun 42. gununde omer dedesi tarafindan ziyaret edildi. omer dedeyi gosteren diger kayitlarda mevcut. bir arkadasimizin dedigi gibi, ogluna gostermedigi (tartisilir) sevgiyi torunlara sebeklik seviyesinde sunan dedeler kategorisine giriyor omer dedemiz.
bir yere comelip hadi kim ata binecek diye sormadigi kaldi. ole uzun duygu somurusune girmicem. herkesin oldugu gibi benim babamda degerlidir. (istisnalari bende sakli) fakat biseylerin neticesinde ben yaklasik son 20 yilimi babamla ayni evde gecirmedim. evinin camlarini indirmek icin yola ciktigimda oldu. gorusmeden senelerde gecti. fakat sonunda bir standarta bagladik. istenen bu mudur bilinmez ama su varki sihirli degnek bize babamin evden ayrilisindan sonra vurdu. bizden arta kalanlarida ona savurdu ve simdi su gun itibariyle ust seviyede bir yasam surmemizi, yillar once yasanan o ayrilma olayina baglamak hicte yanlis olmayacaktir. 
bakalim ben oglumla ne yasicam.
baba sana neler yasattim sorabilir miyim?
cekeceklerimi yasayacaklarimi simdiden gormek bilmek istiyorum.

Çarşamba, Mayıs 04, 2011

yaslanmayi hissetmek

bir devrin kapanisina sahitlik etmek de varmis. simdi tribun emekcileri veya tayfasi gibi asip kesmicem. maca girmek icin kapisinda sabahlamadik. etrafinda rakip taraftar kovalamadik. elde satir veya bira ile girmedik icine. adam gibi gidip macimizi seyretmekti dilegimiz. galibiyeti maglubiyeti, sevinci huznu icinde disinda yasadim. kisin yanima yedek corap alarak gittigimi hatirlarim ki o macta kardan dolayi cizgiyi gecmeyen top olmustu.
duygu somurusu yapmaya calisyoruz yoksa kim yakalamis gecmis zamani.
bak sen neydin ne oldun. anne karninda 5 cm oldugun gunler vardi simdi masallah 55 i vurdun. ben halen nurol santiyesinde annenle sen evde, yasam denen oyunu oynuyoruz/yasiyoruz. hangisini kabul edersen.
ama ben yaslanmayi hissediyorum. eski dost ali sami yen bile yikildiysa, beni kim ayakta tutabilir ki. bak 2010 senesine girerikene ananla ben burj al arabin onundeyiz

Salı, Mayıs 03, 2011

super guc dedikleri

yandaki fotografta dunyanin yoneticilerini goruyoz. tabi soylentilere gore bunlarda kukla. bunlarinda agababalari var. secilmek icin birilerine yaranmak zorundalarmis. kuklalarin yonlendirdigi kuklalarda bizim gibi yeni yetme ulkeler oluyor.
anliyacagin bu siyaset baya bi karisik. fakat kukla en onemli teorilerden dusuncelerden biri yoneteciler icin. isimize gelmeyen bir durumda yaftayi yapistirmak icin cok iyi bir sebep.
neyse zamaninda bu masada oturanlar bosnaya goz kapamisti. kapamaktan yorulan gozlerini irakta actilar. simdide kendilerine yapilan teror saldirisinin musebbibi dedikleri usame bin ladini oldurmuslerki o usame bizim literaturumuzde saygı duyulan biridir. tam takip etmedim haberleri cunku bu tur seyler basinda amerikanin buyuk basarisi olarak gosteriliyor. benim gibi silahin her turlusune ve hangi elde olursa olsun karsi cikmis biri icin olene rahmet dilemekten ve uzulmekten baska bi cikis yolu yok. adam iyidir kotudur ona bisi demem. ama su varki amerika gibi guclu degildir sirf bu yuzden bizden sempati gorur. degirmenlere karsi yuruyen bir adamdir anliyacagin.
amerikanin karar odasi yukardaki fotoda. 

Pazartesi, Mayıs 02, 2011

bir babanin dayanikliligi

senınle fethiyede tv seyrederken halter bilmem ne sampiyosina denk gelmistik. adam da (bizim turk) bilmem kac kiloyu kaldirarak 1. olmustu. bende fethiye-antalya-istanbul-dubai guzergahinda o adamin kaldirdigi agirliga yaklastim. bi hatira olarakda kaydettik annenle. sen tabi her zamanki gibi boru modunda yatiyorsun. bakma sen ole rahat gorundugume. yerdeki ustuste konmus 2 valiz yaklasik 50 kilo idi. gerekli gereksiz ne varsa doldurduk icine. simdi su gunlerde keyifle yiyoruz o ayri. 
yolculukta bize hic sorun cikarmadin desem yeridir. ogleden sonra 5 de ciktik babaanne evinden. 7 de kalkacak ucagimiz istanbul icin yaklasik 7 30 da havalandi. ama pilotun solemesi irtibata gecmis birileriyle, yolu kisaltmis 1 saat 10 dakkalik yolu yaklasik 50 dakkada bitirtti bize. soguk bir istanbul karsiladi yerde. hemen ortunduk. 
benim arkadaslarla yapilan oturmadan sonra gece 1 de dubai ucagi oda 1 saat rotar yapti ama senin huysuzluk yaptigini gormedim desem yeridir.
ve geldik evimize............