Çarşamba, Ağustos 31, 2011

bizim bayramimiz sen gulunce





ne yalan soyliyim bu fotolari annen cekip ilk o yayinlamisti. bende baya kiskanmistim. zamani bekliyordum yayinlamak ve altlarina yazilar bulmak icin. resimli roman olursa daha guzel olur diye. ama ne gerek var sebep bulmaya. sen ben annen................. annenle beni cikar yalnizca sen

Pazar, Ağustos 28, 2011

bayram

3 kisilik olarak yasayacagimiz ilk bayram. cok fazla yazmaya gerek yok. cehennemden kacis olan son 10 gunluk ramazan periyoduda bitti, hayat normale donecek ve biz cehenneme dogru kosmaya basliyacagiz taki sonraki ramazan gelene kadar............

cok calismam lazim cok

 is hayatinin getirdigi bir yogunluk var. aslina bakarsan normal bir zamanda normal bir is olarak gorulecek bir durum. fakat 2 yildan fazladir bos bos oturunca simdi belli bir zamana bagli olarak is yapmak insana zulum geliyor.
benim pekte aklima yatmayan bir sekilde isverenimizden burda onun sebep oldugu gecikmeden dolayi katlandigimiz masraflari talep ediyoruz. tabi insaat sirketi ve hacimli 3 projen olunca evrak dagiliminda hatiri sayilir bir buyukluge geliyor.
napalim bizde yapacaz. mutlumuyum dersen ona bise diyemicem cunku bu is esnasinda netten satranctan uzak kalmak zorundayim. o yuzden onemli konular disinda cokda yazi beklmeyin.
annen ve sen onemlisin o yuzden bu konu iki elimiz kandada olsa anlatilmali ve arsivlenmeliydi. 


Perşembe, Ağustos 25, 2011

fener ilk darbeyi yedi cok uzuldum


furkan kayra efendiye fenerin son durumu hakkinda bilgi verildi. sampiyonlar ligine kabul edilmeyen fener furkan kayrada buyuk uzuntuye sebep oldu. yakinlarina olaydan dolayi cok uzuldugunu soyleyen furkan kayra basta turk adalet sistemi turk futbol federasyonu turk basini ve esnaf ve sanaatkarlar odasini sucladi.
en kotu yonetimin ise polis tarafindan yapildigini belirleyen furkan kayranin ne olmus yani biz yaptiysak onlarinda hemen yakalamasimi lazimdi diye serzeniste bulundu

Çarşamba, Ağustos 24, 2011

game over

3 temmuzda baslayan surec ilk meyvasini verdi. sampiyonlar ligine alinmayan fenerbahce oraya buraya saldirip duruyor. ne yalan soyliyim mutlu oldum bu kararla.
yar saclarin rule rule
fener sana gule gule

not : dogrudur, bazilarinin dedigi gibi baskalarinin mutsuzlugu bize mutluluk vermez. bu soz ancak taraf tutmuyorsan dogrudur.

Salı, Ağustos 23, 2011

oturak meclisinin son uyesi

annemiz sehzadeyi oturtmaya basladi. kisa surelerle poposunun  ne ise yaradigini anlamaya basladi furkan kayra. koydugun yerde yigiliyo tabi saga sola. ama sorun degil onlarda birgun gelip gececek.
yeterki yuzundeki gulumsemen solmasin

dunyevi zevkler

7. sanat mi diyolar film olayina, aklimda oyle kalmis. belkide hic ole bisi yoktur ama duymuslugum var buna benzer bir seyi. bizde kapildik film furyalarina. illakine sinemaya gitmeli idik diye dusunurduk ergenlik yillarimizda. medeniyetin bir gostergesiydi filmleri takip edip, vay adam nasil cekmis be demek.
yesilcami holivudu derken artis isimlerini bile ezberler olduk ama tabiki turklerin ki degil,
 odul alan turk filmlerini bulmaya bile ugrasmadik. ugrastiklarimizida 20. dakkasi itibariyle bitirdik hayatimizdan.
hos bize uzak konu hicbi haltini bilmeyiz seyretmekten baska.
babam ve oglum. bu filmi seyrederken cikti bu dusunceler ortaya. muhtemelen 2. seyredisimdi.
birincisinde izleyici olarak
ikincisinde ise baba olarak
bide cinar agaci var. gecen ramazan vaktide onu seyrettik. tarihe not dusmek icin onuda yazalim.
sozun ozu cikis noktamiz suydu bu yaziyi yazarken. babam ve oglumu izlerken reklam arasinda gidip oglunu seyretmek...........guzel duygu

cakma cami

rabbimin boyle guzel isaretlerini yakalayabilmek insana mutluluk veriyor.
senin aylik hastane ziyareti donusu yoldan minarelerini gormus ve vay be bu memlekette boyle minareli camide var mi demistik.
imkansizliktan dolayi henuz gitmek nasip olmadi. acikcasi aklimdan bile cikmisti. caminin turk anlayisiyla yapildigini duyunca ona ulasma istegi tekrar palazlandi.
aslinda burda hep olusturmak istedigim bir seriydi gittigim camilerin fotograflariyla bir yazi dizisi olusturmak.
camilerin verdigi huzur ve guveni yansitabilmekti yazilara. ne yazik ki yarina birakma huyum sayesinde hic bi zaman hayata geciremedim.
maceraci bir ruhla cami pesinde kosmak ve basta ulkenin olmak uzere dunyanin belli basli camilerini dolasmak cok ilginc olabilirdi.
su kirlettigimiz dunyada sanki septik tanklarin gazini alip yukariya tasiyan borular gibi uzayip giden minareleri gordukce ne isim var bu dunyada demekten alamiyorum kendimi. rabbim evinden uzak etmesin bizi.


Pazar, Ağustos 21, 2011

neden fenerli degiliz

cok soze gerek var mi. su ile yagi ayni kaba koyarsan yag uste cikar. genlerindeki (atomlarindaki, muhteviyatindaki) ozelliklerden dolayi.
suyun icine fener koyarsan, o cikmaz yukari ama yukari cikmaya calisir. ve bir o yana bir yana salinip durur.
civikligi ve cirkinligi cizebiliyormusun kafanda.
cunku once su doldurulmustur kaba sonra da fener denen cisim. ve bu nesne bir sureliginede olsa suyun ustunde oldugu icin suyun ustunde olmayi kendine hak ve gorev bilir.
ne spor ne rekabet nede centilmenlik. o suyun uzerinde olmalidir.
bunun ugruna zevzeklik ve simarikliklarin. karalama ve korkutmalarin. vede santaj ve zuppeliklerin hepsi ama hepsi yapilabilir.
kopekleri severim fenerli degillerse

bir tutam furkan

sen gulunce guller acar gulpembe
bulbuller senı soyler bız dınlerdık gulpembe
 ne sozlerini ezbere bilirim nede yazanin veya besteleyenin kim oldugunu. bildigim bi sey varki guzel insanin guzel sarkilarindan biriydi. ve yine bilmesemde inandigim rivayete gore 2 degisik yere ithaf edilmis sarki.

1. babaanne
2. peygamber efendimiz (sav)

al birini sec, hangisini secsen sorun olmaz

Cumartesi, Ağustos 20, 2011

dursun ali erzincanli bedir

aklima geleni yazan olamadim. aslinda ilk niyetim oyleydi ama twit lere bakip bisey anlamadigimi gorunce buyuk bilgi birikimimle ! olay ve vakalari suzgecimden gecirerek incelemek ve gelecek kusaklara iletmek daha mantikli geldi ???
neler diyom dimi. bende bilmiyom ama bildigim ramazanin sonu yaklasirken ben bir kez bile sabah namazi kilmadim veya teheccud namazi. kuran okumak zaten hayatim boyunca uzak oldu bana.
kac gundur aklimda bu gorsel onu ilk seyrettigimdeki heyecan beni terketmis veya ben onu yolda birakmisim. hayatin kolay yollarina girip cikiyorum. ibadetler artik maddi olanlara dogru donuyor. alnimiz secdeyi halen buluyor ama cebimizden cikarip vermek daha bir hos geliyor. buz gibi suyla sabah abdesti almayali cok uzun zaman oldu. nimetler okyanusu icinde son model yat icinde keyif yapiyoruz.
zor veririz bu nimetlerin hesabini ahrette zor.

Cuma, Ağustos 19, 2011

Çarşamba, Ağustos 17, 2011

Barcelona Vs Real Madrid 3-2 All Goals + Match Highlights Super Cup 2011...

spiker macin sonuna dogru her insanin yasamasi gereken bir zevk anlamina gelen birseyler soyledi. mutlaka orda olmak gerekirmis en azindan hayatinda bir defa.
ne diyelim adam yillarini vermis ondan daha iyimi bilcez. 90 bin kisilik stad agzina kadar doluydu. bende oturup gecenin bir vaktine kadar seyrettim.
sonuc ve kazanimimiz ne?
ne kadar gereksiz angarya isleri var insan olmanin. hayatimda en az bir defa o stadda mac izlemeliyim. yoksa insanligim sorgulanacak

Salı, Ağustos 16, 2011

ramazan

Allah(c.c)şoyle buyuruyor bu ayın başı rahmet ortası magrifet sonu cehennem'den kurtuluş...
ramazan orucu ile ilgili görsel sonucu ibadet ayi ramazin in ortasina geldik. yazin gunduzlerin uzun olmasi dolayisiyla zorlaniyoruz ama es dostla yapilan iftarlar insana yasama sevinci veriyor. baslayana kadar insan (ben) yandim bittim mahvoldum modunda oluyoruz. fakat bi baslayinca sonu hemen geliveriyor. 
dedikleri gibi baslamak isin yarisi. yarida kalan veya tumsegi asmayan bir teker bulunmaz herhalde (mecaz anlamda) hele bize turlu nimetler veren allahimiza onun istedigi sekillerden biri olan oruc ile sukur edebilmek bile orucun zorluklarini kolaylastiriyor.
 

transfer

bir transferimiz daha oldu nur topu gibi. teknik analizleri ve ozet bilgileri sayfa sayfa yayimlaniyor. merak eden acar okur. milyon eurolara halen alisamadim. ne kadar yapar ne alinir ne edilir hesaplayamam. ama bir insan ogluna bu kadar para verirsen hayatini zehir edersin onu soleyebilirim. kendini ona bagli kilarsin.
 dusunup tasininca futbolla alakali olan sahislarin bu kadar varlik icinde olmasi insani uzuyor.
adamin topa vurma kabiliyeti var diye bir bilim adamindan bir siyasetciden daha fazla kazanmasi, afrika kitasinin aclikla can cekistigi bir donemde insana cok abes geliyor.
soframizdan tok kalktigimizda., arkamizda yemek biraktigimizda ve 1 liralik ekmege veya suya sirf mekandan dolayi 10 lira verdigimizde benim cigerim yaniyor.
bir kupa ugruna onbinleri aclik icinde birakmak. ihtiyaci olanlar icin degil klup zenginleri daha zengin etmek icin para harcamak. bana cokda akilli gelmiyor.
yasasin korsan urun. muslera konunun muhatabı degıl. restorasyonda o denk geldi

Pazartesi, Ağustos 15, 2011

temiz lig

haftalaridr suren sike tesvik cete davasinda ilk karar denebilecek sonuc tff den geldi. bastan soliyelim gs li olarak fenerin dusmesini beklerken ligin basliyacagini ve ilerleyen surecte degisikliklerin (varsa) yapilacagini solediler.
boyle olunca insan uzulmuyor degil. konusurken veya secilirken mangalda kul birakmayan yigitlerin bu sekilde kacamak dovusmesi hic guzel olmuyor. oturup kafa patlatacak degilim uzerinde ama bu konu artik benim icin kapanmistir.

Cumartesi, Ağustos 13, 2011

fark

 annemizin cekim kalite farki ve babamizin vizorden guzelligi gorme farki. (o bahsettigim vizor muydu onuda bilmiyomda aklima ole geldi yazdim gitti. isim gucum yok dogrusunu arastirip bulacak degilim)
buralarada gelmisligin var demen icin cektik fotolari yoksa gulup eglendigimize bakma. sicaklar artik dayanilmayacak seviyelerde. annen ve sen olmasan hic cekilecegi yok zaten.

cacik olur senden

zamaninin lafidir sanirim soyleyeni unuttum ama (vedat olabilir) feneri kastederek bunlardan bir cacik olmaz demisti. agzina saglik. dogru soze ne denir dimi. ole guzeldir salatalik. zamaninda yaz sicaklarinda ist de o sokak senin bu sokak benim dolasirken seyyarlarin sattigi acurlari hatirlatti. sozun kisasi salatalik guzeldir. hiyarin elindeki salatalik ise baska guzeldir. annemizi naylon posetten sonraki yeni icadidir. sogukluguyla cikmaya calisan dislerimizede pansuman olmus oluyor


harita

gun gecmiyorki farkli birsey yapmasin furkan kayra. su videoda gordugumuzu doktor ziyaretindede yapti ilk gunlardeki banyosundada. ama bu kadar net kanit birakmamisti.

Perşembe, Ağustos 11, 2011

arda turan

kutsal formayi boks ringine sokan adamdi. kesinlikle tasvip etmesekde kavga ve karmasa bize en ters seyler. kufurle zaten aramiz yok. peki futbolu niye seviyoruz. cunku sevmedigimiz herseyi icinde barindiriyor.
son ortaya cikan pis kokularda bilinmesine ragmen gozardi edilen ve futbolun gereklilikleri sayilan unsurlardi.
insan olarak insanliktan ciktigimiz belirtisiydi cesmelerimiz kapanmasin diye sucluya gozlerimizi kapatmak ve oldu bir kere diye gecistirmek.
futbola hic zevkimiz kalmadi en azindan turk futboluna. bilmem kac kisilik nufusa sahip estonya ile oynadik dun ve insanlar galip geldik diye seviniyorlardi muhtemelen. hicbir bilgim yok estonya ile ilgili. carp bol topla bizim kaynaklarimiz ve buyuklugumuzu. anca estonyayi yenince sevinc duyabiliriz. diger sevinclerimiz zaten destansi sekilde oluyor.
neyse lafi uzun tuttuk. muhtemelen ust resimde 10 numara formayi giyiyor.
o yuzden diyoruzki 66 yi ozleriz 10 u degil

Çarşamba, Ağustos 10, 2011

askin gozyaslari

kadim dost metin abinin tavsiye kitaplarindan. zaten almis basini gidiyor mevlana ve sems kitaplari. yillardir hayal ettigim neyi bile aldirtmisti bu populerlik bana. ufledik bi kac kez seste geldi ama heves gitti. simdi atil olarak duruyor evde. tipki okunan ve koseye birakilan kitaplar gibi.
ulke okumaz anlamaz demistik. kitap programlarinda soylenen kisi basina yillik okuma oranlari dusuk seviyelerdeydi. baskilar sanirim az yapilirdi derken popularite eline aldi ve bu gozler 200.000 basilan kitabida gordu.
yillar once tanidigimiz (duydugumuz) yazar kurban gitmisti kultur erezyonuna.
neyse birakip ahkam kesmeyi gelelim sems`e
deli bir adam. bilgili bir adam ve ozgur bir adam. yasamis. milletin ustune ustune gitmis, allaha yakin olmus seytanin etrafinda kendisi dolasmis.
valla canim cekmedi desem yalan olur

furkan

kim kimi atese atabilir ki. en canavar gozuken timsah bile konu yavrusu olunca kanaryaya donuyordur herhalde.
ben bile kendimi uzakta tutuyorum, furkan kayra nin ise bi kilici eksik. koca timsahi adam yerine bile koymamis ki suratina bile bakmiyor.
keske tum kotuluklere ve adaletsizliklere karsi onun durusunu sergileyebilsek.
ben yapamadim kaybedenlerden oldum. bir umudum isminin anlami "Hakkı, batıldan, doğruyu yanlıştan ayırma" olan furkanimda

habesi

dunya aslinda kucuk ve basit. karistiran ve zorlastiran biziz. sen cik turkiye ordudan gel bul etopyali (ki asil ismiyle habesistan olup cagri filminde adi gecen bir ulkedir).sonra cocugun olsun yerles dubaiye oda yetmesin git etopyalarda otel kurmaya karar ver,  tabi bizim icin uzak ve ulasilmaz istekler ve amaclar bunlar. olmasinada gerek yok zaten. daha ufak adimlar ve hayatlara yonelik bir yasayisim var. insani insan yapan ozelliklerden ayrilmadan dil din irk ayrimi yapmadan kimseye dudak bukerek bakmadan veya dalgasini gecmeden yasanacak bir hayat........

furkan kayra ve arkadaslari



Salı, Ağustos 09, 2011

gururlanma padisahim


hey gidi yuce daglarin kari sende mi eriyecektin. is guc dolayisiyla oyle surekli yazamiyoz. o yuzden gundemi ve gelismeleri fazlasiyla atliyabiliyoz. ama aklima gelmisken seref tribunu uyelerine olan kinimizi burdada kusalim. alttaki foto ve ustteki foto. ikiside ayni adam. yine ayni bakima sahipler. kilo almis veya vermis demicem. takim elbise gomlek farkida degil. fark tel orgulerde. birisinde serbestsin 100 kusur kiloluk bir kelebek gibi sekiyorsun, digerinde ise kafese kapatilmis herhangi bir hayvan gibisin. degermiydi halkini, vatandasini ezdirmek silahlara hedef etmek. degermiydi.
digerleri veya bizimkiler cok mu farkli. iktidarin gucu mu gucun iktidari mi. yillarca sorulmadi mi bu soru.
 su mubarek ramazan gunlerinde ismiyle bir olmayan bir adammissin husnu mubarek (duyduklarimiz kadariyla)


5. ay bitti

ha kocum ha derdik biseyleri ilerletmek icin. ama sana bunada gerek kalmadi. canli varlik olman dolayisiyla yaratan seni gelistiriyor. basta annen olmak uzere bizler sadece bu gelismenin saglikli olmasi icin ugrasiyoz. bu surecleri tamamlayamayan insanlarda oluyo tabi ama o ayri bir konuya kalsin. velhasil aslinda bir onceki tatil sabahi cok daha guzel konusmustun yataginda ama ne yazikki kayit edemedik. bir sonraki seferede sen fazla yuz vermedin bize. bizse bir umut yakalamak icin ugrastik. 


Cumartesi, Ağustos 06, 2011

Gülay - Daha Senden Gayrı Aşık Mı Yoktur

guzel bir turku paylasmanin zamani gelmis. hos ararken hangisi daha guzel diye dusunuyor insan ama son 3 gundur hatirlanan ve soylenen turkuyu secmekte sakinca yoktur.

kolaysa sen gel yaz

hirosimaya bomba atilali 66 yil olmus. o buyuk serefsizligin ustunden gecen sene sayisi. insanlari yok eden savaslarin son yuzyildaki 1 numarali basrol oyuncusu abd icinden cikamadigi durumu toplu katliam ve insanlik sucu ile sonuclandirmaya calisti.
guc kotuden yana oluyor cogu zaman. buna benzer bir cumleyide kemal burkay kullandi. (ramazan dolayisiyla gec yattigimizdan gerekli gerksiz bircok konuya vakif olmaya basladik) silahli eyleme gecilince ne yazikki bizim gibi ilimli insanlar daha fazla zarar gorduler. silah sikan iki tarafin arasinda kaldik manasinda cumleler ettiki ki bencede haklidir.
spor tartismasindada eski tufek yazarlardan biri daha fazla bagiran daha hakli olmaz dedi ama alcak sesle soylediginden pekde bir faydasi olmadi.
neyse bir baslikta hepsini yazmicaz tabi.
66. yilinda atom bombasinin, amcamlarim ekonomik notu dusuruldu ilk kez ve afganistanda (tam tv telaffuzuyla "31 i amerikan askeri 38 kisi oldu" digerlerinin cok onemi yok) bir darbe daha aldilar. acikcasi bu cumle bir olumun ardindan agir ve yaralayici gelebilir ama adama sormazlarmi kardesim senin ne isin var oralarda diye.
sozun ozu sevmiyom seni amerika

annemiz hasta

video
annemiz hasta oldu. uzgunuz. acil sifalar diliyoruz kendisine. biz onun gulen gozlerini seviyoz. bizi guldurmesini istiyoruz.

resimli roman

kımkı bu kız
bana gel dıyor galıba
görmemezlıkten gelsem ayıp olur mu

Cuma, Ağustos 05, 2011

5,6,7-8-9

hayat bir ivmeye yakalanmis akiyor. onune geleni yikar veya dokunmadan gecer bilinmez. gercek olan bir olan ikiye iki olan uce donuyor. tabi yorgunluk oluyo. ama yorgunluk dedigin neki bir cay icimine bakar. butun yorgunlugun gider

Perşembe, Ağustos 04, 2011

hosgeldiniz

bu sike tesvik davasi basladiginda ilk yazilarimizda su ibare vardi. sanki biz yapmadik mi?
simdi sira gelince bize bagirip cagircak miyiz. veya yok olmaz olamaz herkes yanlis biz dogru mu dicez. evet oglumuzla beraber sari kirmizinin altinda foto cektirdik. evet kutsal forma surekli uzerimizde evet sevgimiz var takima ama is adalete ve durustluge gelince orda dur deriz iste.
tuttugumuz takim gs. ama yasama sebebimiz veya o olmazsa yasayamayacagimiz birsey degil.
yoksa piyasadaki saklabanlara donecek halimiz yok.

Çarşamba, Ağustos 03, 2011

oguldan babaya samar

bazen dertliyiz bazen sevincli. bazen umitvariz bazen umitsiz. misal mi istiyorsun, fenerli olmiyacaksin insallah. diger takimlardan hangisi olsa zaten sorun degil. bu senin icin senin farkinda olamiyacagin bizden sana kalacak buyuk bir miras mesela.  misal mi istiyorsun, misal mi istiyorsun, ..................dayak atsan bile kizmayacak bir baban olacak. bunlar gorunusteki arti sanslarin, belki birgun eksi sanslarinida yazariz. hele ben hepsini noturlemeye calisayim. beceremediklerimi sen zaten bana soylersin

pirt, ama agizdan gelen pirt

costu bi kere oglumuz. annesinden ogrendigi agizla pirt yapma calismalarina devam ediyor. bizede kayitlayip yillar sonra gozonune cikarmak dusecek. bu kayitlari yillar sonra izlerken acaba nasil ve ne durumlarda olacagiz. bunuda merak ediyor insan. birakalim akisina


Pazartesi, Ağustos 01, 2011

ana ogul ve lamba

fotoya bakinca sanki luks bir italyan lokantasini animsatiyor degil mi. bole los isikli metal ve ahsap dosemeli masa sandalyeleri olan. her masaya konulan buyuk aydinlatma lambalari falan..........
ama kazin ayagi hicde oyle degil, somurge ve kultursuzluk yozlasmasinin en buyuk orneklerinden ikea nin lokanta kismi. bigunde gidip orda yiyelim dedik. ilginctir adamlar mobilyalardaki maliyet dusuklukleri gibi yemeklerindede bunu becermisler. tabiki annenin yaptigi en kotu yemegin dahi yanina yaklasamazlar ama yinede adamlari takdir etmekde bir kusur bulmuyoruz.
gurbette yasayan insanlarin olmazsa olmaz yeridir ikea. ev ziyaretlerine gittiginde muhakkak bazi urunlerde pisti olursun. sokaga cadde pazara en cok benzeyen yerdir.
sevmeyiz tasidigi anlamlari ve yetistirdigi hayati ama elimiz mahkum olmus her konuda oldugu gibi.