Pazartesi, Temmuz 11, 2011

ulen gs sen ne buyukmussun

arkadas lig bizim icin berbatti. furkan kayranin dogdugu sene kutsal forma ligi eksi averajla kapatti. yani anliyacagin attigi golun sayisi yedigi golden azdi. takim 3 degisik hoca ile kapatti sezonu. yetmedi baskan ibra edilmedi. eski futbolcular konusup durdu.................ama mutluyum takimimla beni su hallere dusurmedi. sona yazacaklarimi simdiden soyliyim.............................
ne soylicem bunlara halen burunlari havada artisliklerinden gecilmiyor. genel greve gidin cok biliyorsaniz.  
Adaletsiz bir şey yapacağıma, adaletsizliğe uğramayı tercih ederim!
Birkaç mesnetsize kızıp yazmayacağımı söyledim ama gün gitme günü değil, herkes duysun!
Bugün Topuk Yaylasındaydık, sonra da Cadde… Her şey çok güzel gidiyordu, tam bir karnaval havasında devam ediyorduk. Yıllarca yurtdışında yaşadım, her türlü yürüyüşü gördüm. Önümden binlerce Nazi geçti, anarşist geçti, Avrupalı polisin onlara nasıl davrandığını gördüm.
Trabzonsporlular bugün Trabzon`da yürümüş, birkaç kişi, polis de eskortluk yapmış, Şampiyonluk hakkımız söke söke alırız diye bağırmışlar. Evet 3 hafta önce başkanınız olacakları bildiğinden, artık hangi siyasi söylemişse, Fenerbahçe Şampiyon değil ki diyordu. Sadri Şener bu bilgiyi nereden aldı? Bu kadar emin nasıl konuştu? Tüm sezon ve sonrasında her gün her kanala konuşan adam şu an neden susuyor? Ona ne tür sözler verildi de bu kadar emindi?
Bir lafım da o hamsilere… Biz sizi hamsi bilirdik, şimdi de tornavida mı oldunuz da hak etmediğiniz şeyi söke söke alıyorsunuz? Bağırdınız, çağırdınız, bir kaç yüz kişi topladınız. Sen bugün gördün mü binlerce kişiyi? Üstelik bu binler birkaç parçaya ayrılmıştı. Adliye önünde, Metris`in önünde, Cadde`de ve Anadolu`nun çeşitli yerlerinde… Bu güruh bir araya gelirse o tornavidayı ne yapar biliyor musun? Her neyse…
Şimdi gelelim asıl söyleme. Biber gazı, yıllardır söylüyoruz, bu bir suçtur, o gaz adam öldürür.
Bizi sahada yenemeyip her türlü ittifakı kuran, bu olayların içinde olan veya olmayıp da şu an çok mutlu olan EZİKLER, bunu iyi okuyun… Nazi Almanyasında bir din adamının yakarışı vardı, ona benzer bir şeyi bu biber gazı için de söyleyebiliriz.
Önce işçilere, memurlara biber gazı sıktılar sustum. Çünkü ne işçi, ne memurdum.
Sonra öğrencilere biber gazı sıktılar, sustum. Çünkü öğrenci değildim.
Sonra Fenerbahçelilere biber gazı sıktılar, sustum. Çünkü Fenerbahçeli de değildim.
Sonra bana biber sıktılar bağırdım, ama benim için bağıracak kimse kalmamıştı.
Neyse, size gerek kalmayacak, biz hallederiz…
Soruşturma yürürken polis dışarı devamlı yönlendirici delil bile olmayacak varsayımlar neden sundu? O fotoğrafı basına sızdıran emniyete çekilmiş, herkesi isim isim veriyorsun da onun ismini ve akıbetini neden vermiyorsun?
Türk Polis Teşkilatı bizim güvenliğimizin teminatıdır. Fenerbahçeli hiçbir zaman ordusuna ve polisine zeval gelsin istemez. Biri ordumuza veya polisimize el kaldırırsa o eli biz indirmesini biliriz. Ama bugün olanları kim açıklayacak?
Yıllar evvel Fenerlist varken GS yine şaibeli bir şekilde şampiyon olmuştu. Buna çok kızmıştım ve Fenerlist`e Cadde`de Divan`ın önünde buluşalım dedim. 2 saat içinde oraya gittik, yaklaşık 200-300 kişi gelmişti. Bir buçuk saat sonra Divan`dan Marks and Spencer`e kadar taraftar doldu, birkaç bin kişi. Doğal olarak bir saat sonra da 2 otobüs çevik kuvvet geldi. Yanlarında bir polis arabası, emniyet müdürü de içinde. Sayın Müdür bana anons etmem ve dağılmamız yönünde telkinde bulundu, ben de Fenerbahçeliyim ve izniniz yok, lütfen dağılın dedi. Yarım saat sonra dağılırız, hiç sorun yok müdürüm dedim, aynen öyle de anons yaptım. Herkes En büyük polis bizim polis diye tezahurata başladı, sözümüzü tuttuk ve dağıldık.
Bugün de bu yaklaşım olsa, aynısı yapılırdı. Ama şu an bir sitede polis telsiz konuşmalarını dinliyorum da, yapmayın sayın polisim, toplumsal olaylara böyle yaklaşmayın. Binlerce kişi kilometrelerce yürüdü, bir yerin camı kırıldı mı? Taksim`de gün aşırı terör yanlıları yürüyüş yapıyor, her yeri kırıp döküyorlar, onlara bunu yapmadınız.
Ben gururlu bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım ve bilgi edinme hakkım var. Bana biri bu gazlara ne kadar ödendiğini açıklasın. Yılda milyonlarca lira vergi ödüyor şirketim, bu vergiler nereye gidiyor öğrenmem hakkım değil mi? Türk Polis Teşkilatı bizim namusumuzdur, gururumuzdur, ama vatandaşlık haklarımızı bu şekilde koruyacaksanız, lütfen korumayın. Binlerce kişi şu an haksızlığa uğradığını düşünüyor, vatanımızın dört bir yanında terör yanlıları askerlerimizi, polislerimizi şehit ediyor ve akşam haberlerde izleyip sabaha kadar uyuyamıyoruz. Bunu bize yapmayın.
O insanların içinde çocuklar, engelli dostlarımız, kadınlar, yaşlılar vardı. Allah korusun, birinin başına bir şey gelse, sadece biber gazı değil, kaçışırken biri ölse ne olucaktı? Bizim protesto ettiğimiz siz değilsiniz, biz sadece bilgi almak istiyoruz, delil diyorlar, nerede o deliller diyoruz, kimseden ses yok.
Hapiste sadece yöneticiler ve 1 futbolcu var, sadece 1 futbolcu alınmasıyla şampiyon olunuyorsa, biz o 2 sene nasıl son maçlarda şampiyonluğu kaybettik ulan? Bu kulüpler borsaya kota olmuş şirketler, ben kendi şirketimden kayıt dışı 1000 TL çekemiyorum, bu şike için milyonlarca dolarlar nasıl kayıt dışı çantalarda geziyor? En büyük gelir sponsorlar, tv yayın ve bilet, bunların hepsi internet üzerinden gönderilen paralar, nakit olarak verilmiyor ki? Şike varsa o zaman bunun ekonomisinin delili de olmalı, bu kulüp kasasından çıksa Maliye`nin haberi olur, hani o deliller? Yoksa bu yöneticiler bu şike paraları kumbara bozdurup mu dağıtıyor?
Ayrıca buluşma yerlerine bakın, en merkezi otellerin lobileri, hem de tüm basın, polis ve herkes oradayken… Çünkü bu oteller kamp yapılan oteller. Bu şike yapanlar bu kadar gerizekalı mı, herkesin olduğu yerlerde buluşmuşlar?
Olay yargıda, yargı hüküm verdi, bunun temyizi var. Ama tekrar soruyorum, en mahrem konuşmalar bile basında geziyorken neden hala bir delil yok?
Sayın ezikler son lafım size. Sanıyor musunuz ki, bu olay böyle biter? Delilsiz olarak ülkenin en güçlü adamı denilen adamlardan biri bile şu an Metris`teyse bu lig tümden düşer, belki Kasımpaşa bile şampiyon ilan edilebilir. Eğer ki bunun böyle sonlanacağını sanıyorsanız çok aldanıyorsunuz.
Telefon konuşmaları, mesajlar çok komik. Biz bazı arkadaşlarımla halı saha maçına çıkmadan önce bile bu tür konuşmalar ve mesajlaşmalar yaparız. Bu hafta iyi oynama, çok koşma, senin yüzünden dilim dışarı çıkıyor, az koş lan filan deriz. Bu mu şike? Bu adamlar gerçek hayatta da mı rakip olsun, hiç şakalaşmasın? Saçmalamayın…
Size açık ve net söylüyorum sevgili ezikler, bu olaylar 1993`teki Zalad`lı Ankaragücü – GS maçına kadar gider, çünkü 20 yıllık süresi var. 2 senede bunu silebilir misin? Bu 20 senede yapılanları silebilir misin? Kanuna göre geçmiş 20 yıl için de soruşturma yapılabiliyor. Yani kimse rahat olmasın, her an hepiniz elinizde 3-5 şampiyonlukla kalabilirsiniz.
Ama ben bunu istemem. Bir GS derbisinde duyduğum heyecanı, hazzı ben başka hiçbir şeyden almıyorum. Aklı selim bazı rakip dostlarımın beni kızdırması, maç içinde duruma göre mesajlaşmalar, maç sonunda kızdırmalar… Bunlar olmasa ben bu ligten ne anladım?
Türkiye`de futbol ekonomisi Fenerbahçe`dir. Çünkü en yüksek alım gücü ve aktif olma durumu Fenerbahçelilerdedir. Digiturk`un kutu sahibi üyelerinin %57`si Fenerbahçeli. Senede 400 milyon dolar ödeyen Digiturk`te bu %57 iptal ederse ne olur? Havuz diye bir şey kalmaz, Anadolu Kulüpleri biter, yine fark açılır. Fenerbahçe her gittiği deplasmanda o şehire milyonlarca TL ekonomi sağlar. Fenerbahçe ile maçı olan rakip takım bilet fiyatlarını yüzde birkaç yüz arttırır. Anadolu kulüpleri şu an ellerini açmış Fenerbahçe düşürülmesin diye dua ediyor. Gücün ekonomi olduğunu bilen akıllı taraftarları elbette…
Beyler, bu kadar delilsizlikle koca bir çınarı bu hale getirirseniz herkes kaybeder. Şimdi bu durumlara sevinen akbabalar, gün olur devran döner sıra size de gelir. Ama sizin taraftar gücünüz bizim gibi değil, bu durumdan biz çıkarız ama siz asla çıkamazsınız. Yıllar sonra çocuklarınıza eskiden tuttuğum bir takım vardı, önce Fenerbahçe ile başladılar ama onlar her zorluktan çıktı, bizim takım yok oldu gitti dersiniz. Biz çıkarız, hem de her haksızlıktan çok rahat çıkarız, ama siz ne yaparsınız bilemem.
Sayın Fenerbahçeli kardeşim, dostum, ağabeyim, ablam… Zor günler, en zor günler, bundan kötüsü Allah korusun sağlıkla ve ölümle ilgili olanlar olabilir. Biz bu zor günlerimizden birlik ve beraberlikle çıkmalıyız. Asla provokasyonlara mahal vermemeliyiz. Bir topluluk üzerinde kısa sürede uygulanacak en kolay yöntem BÖL ve YÖNETtir. Siz kendinizi böldürmeyin, Fenerbahçeli gönüldaşınıza laf ettirmeyiniz. Biz her türlü badireyi atlatırız.
Ama bunlar bizim kötü günlerimizse, bize bu kötülüğü yapmaya çalışanların en iyi günleri. Fenerbahçe taraftarı bu takımı kupaları için sevmedi… Kurtuluş savaşında kayıklarla canı pahasına silah taşıyan Fenerbahçeliler bu takımı kupaları için sevmedi. Fenerbahçe`yi tüm liglerden de atsanız, Fenerbahçe yolda bile oynasa, biz o kaldırımları tribün yaparız… Fenerbahçe kendi arasında antrenman maçı yapsa ve stada taraftarını çağırsa, o stad dolar. Bunu kimse unutmasın, bizim sevgimiz sizin düşündüğünüz gibi şeylerle bitmez.
Aynaya bak ve gördüğün şey ile gurur duy, çünkü sen Fenerbahçelisin ve gurur senin doğum hakkın.
Gururlu Fenerbahçeli

11.07.2011 00:48 (antudan copy paste)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder